Biuletyn Informacji Publicznej Zespół Szkół im. H. Sienkiewicza w Trzciance
Telefon 67 216 32 87 Email sekretariat@zstrzcianka.pl WCAG
Wycieczka do Krakowa
Wydarzenia

05-06.11.21 kilku uczniów naszej szkoły dołączyło się do wycieczki krajoznawczej organizowanej przez ks. Marcina. W piątek odwiedziliśmy muzeum „Chleba, Szkoły i Ciekawostek”, które na pierwszy rzut oka nie wyglądało zachęcająco, widzieliśmy tam po prostu góry staroci. Wszystko się zmieniło kiedy dołączyła do nas urocza pani przewodnik opisująca nam każdy z tych sprzętów. Okazało się to być tak ciekawe, że szkoda było nam wyjeżdżać. Do tego doszły warsztaty pieczenia chleba, który potem mogliśmy zjeść. Drugi dzień do południa to doświadczenia duchowe, odwiedziliśmy Bazylikę Matki Bożej Salentyńskiej w Dębowcu, gdzie uczestniczyliśmy w uroczystości złożenia pierwszych ślubów zakonnych. Najbardziej niezapomniane w tym, było to kiedy widzieliśmy zwykłego chłopaka stojącego z samego przodu kościoła, a chwilę później wyglądał jak nasz ks. Marcin, ubrany w długą czarną suknie. Popołudniu pojechaliśmy do Zyndranowej gdzie zwiedzaliśmy muzeum etnograficzne ukazujące życie Łemków, rdzennych mieszkańców tamtych okolic, którzy dzisiaj mieszkają miedzy innymi w naszej malowniczej Trzciance. Chwilę później znaleźliśmy się w Dukli, gdzie zobaczyliśmy sprzęty wojenne używane w czasie II Wojny Światowej. Niedziela to zwiedzanie Krakowa, byliśmy na zamku królewskim, widzieliśmy mieszkania znanych Polaków, takich jak Jan Długosz, Jan Paweł II. Zwiedzanie Krakowa zakończyliśmy na ryku, przy sukiennicach. Były to dla nas niezapomniane dni, już dzisiaj wiemy, że chętnie pojechalibyśmy na taką wycieczkę jeszcze raz.